Alla inlägg under november 2009

Av Sven O. Sjöstedt - 24 november 2009 18:16

I dag är jag tillbaka på jobbet. Full rulle och mycket att göra. Det är en extremt kort vecka. Torsdagen är ju Thanksgiving och jag har tagit semester på fredag. Dessutom är jag ledig i morron. Det är duggregn och ett par plusgrader ute.


As ever

Sven

Av Sven O. Sjöstedt - 20 november 2009 18:39

I dag är jag sjuk. Vakande med yrsel och illamående. Stannade hemma från jobbet och sov till långt fram på förmiddagen. Är bättre nu. Skall försöka börja författa årets julbrev. Hoppas kunna bli så stabil att jag kan ta en promenad med hundarna i eftermiddag. Vi kan nog alla må bra av lite frisk luft.


As ever

Sven


Av Sven O. Sjöstedt - 19 november 2009 16:09

I går försökte jag förgäves snygga till min blogg med bilder, men se det gick inte. Får se om jag har mer tid i helgen att jobba med det. Skall försöka skriva lite mer i min information om mig själv i stället nu.

as Ever

Sven

Av Sven O. Sjöstedt - 17 november 2009 16:12

Gomorron i stugan!


Vi har fortfarande strålande väder här i Minnesota. Solen skiner från en klarblå himmel och det lär ska bli 50 grader varmt i dag. Det är visserligen grader Farenheit. I Celsius blir det runt 10 plusgrader. Inte så illa för att vara i senare hälften av november.


Jag jobbar som vanligt och skriver det här på min fikarast. I morron är jag ledig, men har så mycket att göra att jag vet inte om jag får tid att försöka få in en bild i övre marginalen på min site. Men det kommer så småningom hoppas jag.


Jag skall sluta skriva och i stället snurra runt lite här och få ideer och intryck.


As Ever

Sven

Av Sven O. Sjöstedt - 16 november 2009 16:12

Hej igen!


Jag håller fortfarande på att lära mig det här med bloggande. I dag provar jag på att inkludera en bild. Det är våra två Dalmatiner, Franciscus, 5 år, och Francesca, 11 år.


  

det skall bli intressant att se om det funkar


As ever

Sven


Av Sven O. Sjöstedt - 14 november 2009 16:30

Go morron!


Jag har alltid fascinerats av dem som bloggar, men aldrig kommit mig för att föraöka själv. Nu tog jag mig dock i kragen och försöker skapa en egen blogg. Ha tålamod med mig. Jag tar nu några första stapplande steg, men hoppas kunna utveckla bloggen allt eftersom.


Jag är som användarnamnet indikerar en gammal svensk som sedan 26 år tillbaka bor i USA.


Jag skriver inte mer i den här första testen. Vill see att det funkar först.


As Ever

Sven

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards