Alla inlägg under september 2018

Av Sven O. Sjöstedt - 21 september 2018 00:49

En gång om året hamnar jag på sjukhus. I år var det en häst som bet av mig 1/3 av höger ringfinger. Jag hamnade på akuten på sjukhuset i den lilla staden Amery i Wisconsin.


Once a year I end up in the hospital. This year there was a horse that bit of 1/3 of my right ring finger. I ended up in the emergency room at the hospital in the small town of Amery, Wisconsin.

 
Fingret läker bra och hästen, Bailey, och jag är goda vänner igen.
The finger is healing well and the horse, Bailey, and I'm good friends again.

 


2017 låg jag inne på mitt favoritsjukhus för att operera bort min prostata. Allt gick bra. Operationen gjordes på min födelsedag. Jag fick en födelsedagsbakelse av operationsläkaren när jag vaknade. Men med stränga förmaningar att jag måste vänta minst en vecka innan jag åt den.


In 2017 I was in my favorite hospital to remove my prostate. Everything went well. The operation was made on my birthday. I received a birthday pasty from the surgeon when I woke up. But with strict orders that I had to wait at least a week before I ate it.

 


2016 brast min blindtarm. Ambulans till sjukhuset. Operation direkt. När jag vaknade upp trodde jag att jag hamnat i himlen. Sjuksköterskan vid min säng pratade svenska. Ghazaleh Valadkhani hade bott i Sverige och även tagit sin sjuksköterskeexamen på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Komplikationer tillstötte och jag blev kvar i hennes vård en vecka. Vi är fortfarande goda vänner.


In 2016 my appendicitis burst. Ambulance to the hospital. Surgery directly. When I woke up, I thought I had come to heaven. The nurse at my bed spoke Swedish. Ghazaleh Valadkhani had lived in Sweden and also earned her nurse's degree at Sahlgrenska Hospital in Gothenburg. Complications resulted in me staying in her care for a week. We are still good friends.

 


Återkommer nästa år med ett nytt kapitel?!?
Will return next year with a new chapter?!?

Av Sven O. Sjöstedt - 18 september 2018 04:53

 

English after the Swedish.


Jag har hört att två personer, en i Sverige och en i USA, saknar mina bloggar. Således kommer jag att försöka något varje vecka, även om det blir kort.

Jag upptäckte just min åldersgrupp!
Jag är en Seenager (senior tonåring).
Jag har allt som jag ville ha som tonåring, bara 55-60 år senare
Jag behöver inte gå till skolan eller jobba.
Jag får en månadspeng varje månad.
Jag har min egen lya.
Jag har inget utegångsförbud.
Jag har körkort och egen bil.
Jag gör vad jag vill, när jag vill det.
Jag kan dricka så mycket kaffe som jag vill.


Livet är gott! Njut av det!


I have heard that two persons, one in Sweden and one in the US, are missing my bloggs. Thus I am going to try wite someting each week, even if it will be short.

I JUST discovered my age group!
I am a Seenager (Senior teenager).
I have everything that I wanted as a teenager, only 55-60 years later
I don't have to go to school or work.
I get an allowance every month.
I have my own pad.
I don't have a curfew.
I have a driver's license and my own car.
I do what I want, when I want it.
I can drink as much coffee as I want.


Life is Good! Enjoy it!

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards