Direktlänk till inlägg 25 januari 2019

Picture treasure

Av Sven O. Sjöstedt - 25 januari 2019 17:46

 

Yesterday I opened another of Chris' many boxes and found an archive of her pictures saved on disks. Below are just a few from the first disk I looked at. It was from 2002.


 

At that time we had a house on Snelling Ave, not far from the Fairgrounds in St Paul. I build that fence, and I drowe by the other day and it still standing! Chris planted flowers all over the place.


 


  

Chris and Fritz at our first computer. We have always had lots of books.


 

Me and Frncesca at Christmas and more books in the background.


 

I built Chris a small house where she could sit and study or write.


 

Interior of "skrivstugan". "The writers cottage"

 

We took Francesca to a dog park at the airport, as I love airplanes and flying. Not much securit at that time.


 

Francesca loved running to me full speed and then jump up in my arms to everybody elses amusement.

 

At that time we had seven cats. Here are the oldest ones, Frida and Fridelius.


 

My favorite, Fritjof.


 

Fritz

 

Fridolf

 

The twin sisters Fridolfina and Fridolina

 

A final picture of my three favorites, Chris, Fridolf and Francesca.  I will probably, at least for my own amusement, publice more pictures as I go through the disks. 



 
 
Ingen bild

Kalle från Sverige

26 januari 2019 11:51

En sådan kärleksfull och händig man du måste ha varit - och förmodligen fortfarande är. Och ett sådant fint hus ni hade med alla dessa blommor!

 
dengamleemigranten

dengamleemigranten

26 januari 2019 16:52

Ja, jag inser nu att vi hade ett fint liv tillsammans. Inte hade jag tummen mitt i handen och fixade lite av varje, och gör så fortfarande. Men efter att ha ramlat ner från två olika tak jag skulle fixa, går jag inte upp på höga stegar längre. Chris gillade att plantera och pyssla med att dekorera både ute och inne. Vi hade det alltid trevligt omkring oss.

http://sv45en

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards