Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Sven O. Sjöstedt - 29 augusti 2020 22:26

När min fru dog 2016 började jag tröstäta och bara sitta hemma och deppa. Resultatet blev naturligtvis att jag blev tjock och i dålig kondition. I december 2019 vägde jag 182,8 pund ( 83 kg). Då slog det mig att jag måste göra något.


When my wife died in 2016, I started comfort eating and just sitting at home depresed. The result, of course, was that I became fat and in poor condition. In December 2019, I weighed 182.8 pounds (83 kg). Then it struck me that I had to do something.

 
Jag jämförde mig själv på en bild tagen nyligen, där svångremmen försvinner in i magfettet, med en bild av mig i gott skick. Bilden av mig med lien har jag framför mig som mål på hur jag vill se ut. När jag kommer dit skall ni få se en ny bild av mig i gymnastikbyxor.


I compared myself in a picture taken recently, where the waistband disappears into the belly fat, with a picture of me in good condition. The picture of me with the scythe I have in front of me as a goal of how I want to look. When I get there, you will see a new picture of me in gym shorts again.

 
På TV och i andra reklammedia bjuds det ut en stor variation av olika bantningsprogram, det ena mer avancerat än det andra. Alla kostar natturligvis pengar och vissa innebar att man skulle köpa bantningsmaten från dem. Men det krävdes naturligtvis att man följde deras program och regler samvetsgrannt.


On TV and in other advertising media, a great variety of different diet programs are offered, one more advanced than the other. Of course, everyone costs money and for some you would have to buy the diet food from them. But, of course, their programs and rules were required to be followed rigously.


Jag tänkte att jag skulle kunna vara lika noga med ett eget program utan att betala en massa pengar. Jag började räkna kalorier och följde ibland ett motionsprogram på TV. Kaloriräknandet gick bra, men motionen var det si och så med. Jag började gå ner i vikt, omkring ett halv kilo i månaden.


I thought I could be just as careful with my own program without paying a lot of money. I started counting calories and sometimes watch an exercise program on TV. The calorie count went well, but the exercise was it so and so with. I started losing weight, about a pound a month.


Det har blivit lite bättre med motionen med tiden och när jag ställde mig på vågen i morse visade den på 172,2 pund (78 kg). Jag har alltså lyckats gå ner 10 pund (5 kg) på åtta månader utan att betala ett enda öre för något bantningprogram. Vare sig man följer ett program eller inte gäller det att vara ståndaktig och inte ta den där extra kakan till eftermiddagsfikat.


It has gotten a little better with the exercise over time and when I stepped on the scales this morning it showed at 172.2 pounds (78 kg). So I have managed to lose 10 pounds (5 kg) in eight months without paying a single penny for any diet program. Whether you follow a program or not, it is important to be steadfast and not take that extra cake for afternoon coffee.


Men jag måste vara försiktig nu så jag inte försvinner totalt. 165 pund (75 kg) får nog bli målet. Sen kan jag börja äta schwarzwaldtårta igen.


But I have to be careful now so I do not disappear completely. 165 pounds (75 kg) will probably be the goal. Then I can start eating schwarzwaldcake again.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards