Alla inlägg den 25 februari 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 25 februari 2012 02:05

 


English below the Swedish,

 

Att skriva, eller att inte skriva, ja se det är frågan som Shakespeare skulle ha ställt den.

 

Jag har alltid tyckt om att skriva. Under många år skrev jag ett kåseri på svenska för Svenskamerikanska tidningar, Nordstjernan-Svea, Swedish Press och andra varje vecka. Jag har även flera halvfärdiga bokmanus liggande.

 

Att skriva en blogg har gett mig mycket tillfredsställelse, men orken och lusten tog helt plötsligt slut. Men nu efter ett litet uppehåll skall jag börja så smått igen. Inte minst sen jag hört från tre personer på 6900 kilometers avstånd från mig, en person på 80 kilometers avstånd och slutligen en på bara några centimeters avstånd, att de saknar mina skriverier.

 

Jag tänker börja lite försiktigt och hoppas få till några rader varje vecka och hoppas även att min läsekrets så sakteligen kommer tillbaka.

 

Vi hörs

Den Gamle Emigranten

 

English version,

 

To write, or not to write, yes that is the question as Shakespeare should have asked it.

 

I have always liked to write. For many years I wrote a column in Swedish for Swedish-American newspapers, Nordstjernan-Svea, Swedish Press, and other every week. I even have a few not finished book manuscripts around here.

 

Writing a blog has given me much satisfaction, but my strength and drive just suddenly disappeared. But now after a short rest, I am going to begin writing the blog again. I got a push to do so by hearing from three persons who live at a distance of 4300 miles away from me, one person 50 miles away, and finally one person just a few inches away, saying that they miss my writing.

 

I am going to start out again very carefully and hope to be able to write a few lines every week. I also hope my faithful readers will be back over time.

 

See you

The Old Emigrant

 

 

 

 


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards