Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Sommarhetta - Summer heat

Av Sven O. Sjöstedt - 1 juni 2014 03:32


 

English below the Swedish,


Nu har det blivit sommar med värme (över 80F) och hög luftfuktighet. Det vädret tar på krafterna när man är ute och motionerar. Förmiddagspromenaden i dag blev 86 minuter lång. Hur lång distans vi gick vet jag inte för vi har ingen stegräknare och förresten så irrar vi, ja det är mest Francine som irrar, fram och tillbaka över stigarna och in i skogspartierna, så den faktiska sträckan vi går blir längre än den geografiska, om ni förstår vad jag menar.


Om vi råkar gå förbi någon park på våra promenader så stannar vi vid någon dricksvattenfontän och tar oss ett par slurkar vatten. Francine dricker ur mina kupade händer och det går bra.


Men även med uppfriskande vatten så blir man helt uslagen när man kommer tillbaka in och får chansen att slappna av i luftkonditioneringen. Då ser man ut som på fotot ovan. Hur jag ser ut får ni gissa den här gången. Men inte är jag piggare och vackrare än Francine.


English Version


Summer is here with heat (over 80 F) and high humidity.That kind of weather is taxing when you are out exercising. Our morning walk today lasted 86 minutes. I have no idea how far we walked as we have no step measuring tool and in addition we, mostly Francine, are wavering all over the path and in to the woods, so the real distance we walk is much longer than the geographical distance. I hope you understand what I mean.


. If we happen to pass a park during our walks, we stop and have a drink of water from a drinking fountain. Francine gets her water from my cupped hands, and it works fine.


But even with the refreshing water you are completely drained when you get back in and get a chance to relax in the air conditioned room. Then you look like the picture above. What I look like you have to guess this time. But I am not more alert and good looking than Francine.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards