Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Dalmatinermotion/Dalmatian workout

Av Sven O. Sjöstedt - 8 mars 2013 19:11

 


English below the Swedish,


Dalmatiner har massor med energi och kräver därmed mycket motion. Vi går med våra hundar. Vi låter dem springa mellan oss där ute. De får rumstera om och leka med varandra här inne. Men ändå är det inte tillräckligt med motion för dem. Chris som läser allt hon kommer över om dalmatiner och hundar i allmänhet, såg någonstans att man kan öva en hund att använda motionsbräda. Sagt och gjort, vi har börjat så smått med Francine och efter tre-fyra övningspass så springer hon nu på vår motoriserade gåbräda. Hon tycks tycka det är roligt. Fint för oss som kan sitta på soffan bredvid och läsa en god bok under tiden.


English Version


Dalmatians have lots of energy and thus crave lots of exercise. We walk our dogs. We let them run between us when we are outdoors. We allow them to roughhouse it and play with each other in-house. But it is still not enough exercise for them. Chris, who read all she can find about Dalmatians and dogs in general, saw somewhere that you can train a dog to use the treadmill. Thus we have slowly begun to train Francine, and after three - four training sessions she now runs on our motorized treadmill. She seems to like it. Perfect for us who can sit on the sofa fazing the treadmill and read a good book while she runs

 
 
Ingen bild

Lars-Gunnar Åström

21 mars 2013 01:05

Hej Sven!
Har du flyttat hem till gamla Svedala? Det du skriver om är dom här. Ett tag fick jahg skotta dagligen och stundligen en månad i sträck. Drivan blev 2,10 meter så hälften rasade ner så till slut fann jag för gott att forsla snön till andra sidan gatan fast det inte är tillåtet. men vad gör det då alla utom jag slänger upp snön på gräsmattan..Man undrar vad folk är rädda för, Snön är ju vatten och inget gift som vid en viss temperatur förgasas.

Det måste ta på krafterna vid din ålder att skotta snö. Du har vl märkt at du inte har krafter som när du var 35 år?

Hälsningar
lars-Gunnar

Ps. ta det försiktigt Ds.

 
Ingen bild

Sven

21 mars 2013 19:39

Hej Lars-Gunnar,

Nej jag bor fortfarande på andra sidan pölen, men vi har snö även här. Ja, jag tar det försiktigt och skottar en bit i taget och går in och tar en kopp Gevalia emellan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards