Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sven O. Sjöstedt - 1 mars 2013 20:27

För tidigt - Too early


 

För suddig - Too blurry


   

För sent - Too late


English below the Swedish,


Dalmatinern Francine är för snabb för min kamera. Jag hade tänkt ta några foton av henne när hon springer. Hon ser nämligen ut att ha mycket roligt när hon får sträcka ut i frihet. Och den känslan ville jag fånga på bild. Det är bara det att min digitalkamera är lite för slö. Fotot tas inte i samma ögonblick man trycker ner knappen, utan först någon bråkdel av en sekund senare och det är nog för att missa bilden. Även då jag försöker kompensera genom att trycka ner knappen innan hon är i fokus missar jag den perfekta bilden. Bilden blir suddig. Jag vet inte om det finns snabbare digitalkameror, men även om så är fallet så har jag inte råd att köpa en ny. Jag måste nöja mig med lite suddiga foton. Det ger i alla fall det korrekta intrycket av fart och fläkt.


English Version.


Francine, the Dalmatian, is too fast for my camera.. I had planned on taking a few pictures of her when she was running. She gives the impression that she has a lot of fun and really likes to stretch out running free. And that feeling I was planning to catch in a picture. The only problen is that my digital camera is too slow. The picture is not taken at the same instance you push the button, but a fraction of a second later and that is enough to miss the perfect picture. Even if I try to kompensate by pushing the button before she is in focus I miss the perfect picture. It is blurry. I do not know if there are faster digital cameras, but even if there are, I can not afford to buy one. I have to live with the somewhat blurry picture. It anyhow gives the correct vision of speed.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards