Alla inlägg den 22 april 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 22 april 2010 16:19

Jag ser bra ut i sovrummet nu. Jag putsade nämligen sovrumsfönstren i går.

 

Jag har inte putsat samtliga fönster i huset sen vi byggde det för runt sex år sedan. Bara de fönster som jag blivit uppmärksammad på av en mig kär och närstående person har blivit putsade. Det är i huvudsak de två fönster våra hundar står och tittar ut genom och när de ser något spännande där ute så dreglar de på fönstren.

 

Det är ett omständigt företag att putsa fönstren. Det är inte bara en glasruta. Fönstren är dubbla och delade och skall dras upp och ner och dessutom fällas in för att putsas på utsidan. Dessutom har ALLA fönster i huset myggnät, som måste monteras ner, tas ut bakom huset, sprutas rena med vattenslangen och sedan soltorka innan de kan monteras in igen.

 

Vårt hus har alldeles för många fönster. Jag har inte räknat dem , men jag räknar med att om jag fortsätter putsa dem med samma entusiasm som jag gjorde i går, kommer jag kanske att kunna se bra ut i hela huset straxt efter midsommar. Den som lever får se.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards