Direktlänk till inlägg 5 januari 2011
Foto av DH 82 Tiger Moth/ Picture of DH 82 Tiger Moth
English below the Swedish,
Jag har en ny almanacka för 2011 med bilder av olika gamla propellerflygplan. På upplägget för januari finns det foton av två flygplan tillverkade av det Brittiska företaget de Haviland.
Nere i högra hörnet är ett foto av och lite text om DH 82 Tiger Moth. Ett av mina favoritflygplan. Fotot av Mothen överst i den här bloggen har jag tagit på flygfältet i Örebro i början av 60-talet. Mothen tillhörde Örebro Flygklubb och användes till att bogsera upp segelflygplan med. Den hade ett härligt motorljud när den kom neddykande för att släppa av bogserlinan och sedan göra en brant stigning i kurva igen.
Den stora bilden i januari är av en DH 89 Dragon Rapide. Det är första gången jag ser och hör talas om det planet, men jag föll för det genast jag såg det. På något sätt tilltalar konstruktionen mig. Inte minst den inglasade förarkabinen såg mysig ut. Jag skulle gärna vilja sitta där och flyga det planet. Problemen med det är dock att jag inte har tillgång till planet och dessutom, en bagatell, inte har någon pilotutbildning. Under alla omständigheter så njuter jag i alla fall av att titta på bilden. Bara nu inte januari månad går för fort.
DH 89 Dragon Rapide (Foto Wikipedia)
English Version
I have a new calendar for 2011 with ictures of different propeller aircrafts. On the January spread there are photoes of two different airplanes built by the Brittish company de Haviland.
Down in the right hand corner there is a photo of and some text about DH 82 Tiger Moth. One of my favorite aircrafts. The photo of the Moth on top of this blog, I have taken at the airport in my hometown Örebro in the beginning of the 60-ies. The Moth belonged to Örebro Aero Club and was mainly used to pull up gliders. It had a wonderful engine sound when it came down in a steep dive to let go of cable it had had the glider hooked to, and then make a steep acent in a curve again.
The main picture in January is of a DH 89 Dragon Rapide. It is the first time I and hear about that plane, but it was love at first sight. The construction appeals to me. I specially like the cock pit with its big window panes. I would like to sit there and pilote that plane. The only problems are that I don not have access to such an airplane, and, a minor issue, I do not have any pilot training. Anyhow, I enjoy looking at the pictures. I only wish that January is not rushing by too fast.
Photo of DH 89 Dragon Rapide from Wikipedia
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | ||||||||
3 |
4 |
5 | 6 |
7 | 8 |
9 | |||
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 | 16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 | 22 |
23 |
|||
24 | 25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 | |||
31 |
|||||||||
|