Alla inlägg den 2 september 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 2 september 2010 23:46

English Version below Swedish

 

Nu har jag varit pensionär i mer än en vecka. Men vart har tiden tagit vägen? OK, jag besökte Minnesota State Fair en dag, och min fru Chris besökte Fair en annan dag och den dagen var jag ansvarig för alla våra djur här hemma. Men resten av tiden? Vart har den tagit vägen? Min vän Erik nere i Arizona, som har varit pensionär lite längre än mig, berättade att amerikanska skattemyndigheten tar ut 8 timmar av din dag i stället för skatter. Jag trodde inte honom, men nu börjar jag undra om han inte hade rätt i alla fall.

 

Jag sover förståss ända till mellan 6 och 7 på morgnarna nu, i stället för att gå upp 4 som jag gjorde när jag jobbade. Det är tre timmar redan där. Sen motionerar jag hundarna två timmar varje dag. Sen försöker ag få in två timmar på jobb runt huset, ogräsrensning, ta ner fågelholkarna för vintern och så vidare. Sen försöker jag ta en till två timmar med att gå igenom gamla låder i vårt förvaringsrum. Jag slänger inget, vilket jag skulle göra, men det är massor med trevlig läsning i de där lådorna. Sen tar jag en timme eller två för att läsa eller titta på gamla filmer. Så, om jag nu adderar ihop tiden blir det: 8+3+2+2+2+2=19 timmar, och se där är mina pensionärstimmar.

 

Ni måste bara ge mig lite mer tid till att få mina rutiner i ordning. Jag är inte så organiserad och effektiv som jag kan bli i mitt nya liv ännu. Jag kan kanske till och med få tid att besvare e-post och kolla några av mina favoritbloggar och websidor när jag får ordning på mina rutiner.

 

 English Version

 

Now I have been retired for over a week. But where has that week gone? OK, I visited Minnesota State Fair one day, and my wife Chris visited the Fair another day, during which time I acted zookeeper here at home. But the rest of the time? Where has it gone? My friend Erik down in Arizona, who has been retired little longer than I, told me that when you retire IRS will take out 8 hours of your day in stead of taxes. I did not believe him, but am very inclined to do so now.

 

Of course I sleep in until between 6 and 7 in the mornings now, in stead of going up at 4 as I did when working. That is 3 hours right there. Then I walk the dogs every day about 2 hours. Then I try to get in about 2 hours around the house, weeding, taking down bird houses for the winter, and so on. Then I try to put in another one to two hours going through old boxes in our storage space. I am not throwing away anything which I am supposed to do, but there are a lot of nostalgic reading in those boxes. Then I have taken an hour or two to read or watch an old DVD. So, if I add these up: 8+3+2+2+2+2=19 hours, I might see where my retirement hours are gone.

 

You just have to give me some more time to get new routines set up. I am not as organized and efficient as I can be in my new life yet. I might even be able to answer my e-mails and check some of my favorite bloggs and web sites when I get my new daily routine going.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards