Alla inlägg den 6 september 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 6 september 2010 18:19

English version below the Swedish

 

Idag är det en helgdag här i USA. Det är Labor Day, och de flesta är lediga från sina jobb. Det bryr jag mig inte om. För mig är dagen precis som vilken annan pensionärsdag som hellst. Jag jobbar fortfarande på att få upp nya rutiner, men det går trögt.

 

I går när jag motionerade hundarna och var i den lilla skogsdungen inte långt från huset hörde jag ett hamrande ljud från husets framsida. Jag trodde att det möjligen var Chris som spikade upp regler för mig på väggen, liskom Martin Luther spikade upp sina teser. Hamrandet fortsatte dock och jag tänkte att så mycket spik behövde hon väl aldrig använda, men när Francesca och jag gick runt hörnet såg vi att det var en mellanstor hackspett som bearbetade huset hårt. Vårt hus är bara en sex- sju år gammalt, men jag förmodar att det kan finnas ohyra i det ändå. Eftersom hackspetten inte jobbade på någon bärande balk så lät vi den hacka på av hjärtans lust och fortsatte så vår promenad.

 

Jag förmodar att det var det mest spännande som hände här i går. Trist liv, eller hur?

 

English version

 

Today it is a holiday here in USA. It is Labor Day, and most people have the day off. However, I don't care. To me it is like any other retirement day. I am still working on my routines, but it is coming slowly.

 

Yesterday, when I walked the dogs, and was in the small woods, not too far from the house, I heard a hammering noise coming from the front of the house. I thought that maybe Chris was nailing up some rules for me on the wall, like Martin Luther did with his thesis. However, the hammering continued, and I thought she did not need that many nails, but when Francesca and I turned the corner we saw that it was a Hairy woodpecker that was working hard at our house. The house is only about six or seven years old, but I guess that there can be worms in it anyhow. He was not working on a structural beam, so we let him peck away, and continued on our walk.

 

I guess that was the most exciting thing that happened around here yesterday. Dull life, huh?

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards