Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Sven O. Sjöstedt - 10 februari 2014 02:33

 


English below the Swedish,


Vi håller fortfrande på att flytta. Eftersom vi inte kan betala någon flyttfirma, så ombesörjer vi flytten själva. Det vill säga jag hämtar kartonger, säckar, burkar och lösgods från huset vi lämnat och Chris packar upp, sorterar och försöker hitta plats för sakerna i vår lilla lägenhet.


Vid ett par tillfällen har jag måst hyra en större paketbil för att få rum för möbler som är för stora för vår lilla Ford Focus. Jag hyr av en firma som heter U-Haul. Jag har använt dem vid tidigare flytter och det har fungerat bra. http://en.wikipedia.org/wiki/U-Haul


Annars stuvar jag vår Focus full. Det är en skåpbilsmodell och eftersom den har backspeglar monterade på båda utsidorna av bilen så kan jag lasta dentill taket innuti.utan att bli stoppad av polisen för att jag inte har någon sikt bakåt. Vårt lägenhetshus har designerade garageplatser i källaren, vilket är mycket bra i detta bistra vinterklimat, eftersom jag kan lasta ur i torrt och uppvärmt utrymme.


För sista transportsträckan, garaget - hissen - lägenheten, använder jag en lite kärra, "Radio-Flyer" kallad. Den är en mycket populär leksak bland barn, men funkar även mycket bra för mig. http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Flyer.


Ja, ja, inte går vår flytt fort och inte är det jättelass jag tar varje gång, men många bäckar små blir till en stor å, heter det ju. Så när huset väl är sålt hoppas jag ha allt vårt ute ur det.


English Version


We are still moving. As we can not pay any moving company, we do the move ourselves. Thus I pick up boxes, sacks, tins and loose items from the house we have left and Chris unpacks, sorts, and tries to find room for the items in our small apartment.


On a couple occasions I have had to rent a cargo van to move furniture that was too large for our small Ford Focus. I rent from U-Haul. I have used them before and it has worked out fine. http://en.wikipedia.org/wiki/U-Haul


On other occasions I pack our Focus from floor to ceiling. It is a station wagon and as it is equipped with rear mirrors on both sides, I can load it up to the ceiling and still not get stopped by the cops due to lack of sight to the rear..


Our apartment building has assigned parking spaces in the basement, which is very good in this cold winter climate, as I can unload in a dry and warm environment. For the last transport leg, the garage - the elevator - the apartment, I use a small wagon called "Radio-Flyer". It is a very popular toy for kids, but works very well for me too. http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_Flyer


Well, well, our move is not speedy and it is not giant loads I haul every time, but many small streams finally forms a big river, as a Swedish saying goes. So when our house finally is sold I hope to have everything out of there.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards