Alla inlägg den 2 september 2011

Av Sven O. Sjöstedt - 2 september 2011 02:02

                     


English below the Swedish,


I dag har vi över 90 grader F (32 C) igen. Och inte nog med det. Vi har hög luftfuktighet också. Kombinationen ger riktigt tropisk värme. Det är femtonde dagen den här sommaren som temperaturen har varit över 90F och enligt metereologerna är det något av ett rekord. Nog tror jag på "global warming" alltid.

Den här värmen är jobbig både för människor och djur. Våra hundar kan inte vara ute i sin inhägnad, utan jag har tagit ut dem för korta promenader i stället. Själv har jag slarvat med att dricka vätska, så jag blev uttorkad och yr i huvudet. Nu har jag druckit en hel flaska "friskt källvatten" och känner mig betydligt mycket bättre.


I natt skall en kallfront med åskväder passera och efter det skall det bli mera höstlikt väder med frisk luft. Allt enligt Belinda Jensen, metereologen på TV kanal 9. Trot den som vill!


English version


Today we have a heat above 90 F again. And as that is not enough. We have high humidity too. The combination results in real tropical humid heat. It is the fifteenth day this Summer that the temperature is above 90 F and as per the meteorologists it is something of a record. Yes, I believe in "global warming" for sure.


This heat is hard to take both for people and animals. Our dogs can not stay out in their kennel, so I have to take them for short walks instead. I, myself have not drunk enough liquid, so I became dehydrated and became dizzy. Now I have had a whole bottle of spring water and feel much better.


Tonight a cold front with thunder storms is going to pass over here and after that it will be more Fall like weather with fresh air. All this as per Belinda Jensen, the meteorologist on TV channel 9. Believe it or not!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards