Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 21 januari 2012 01:56


 


English below the Swedish,



När hade du en slips runt halsen senast? Varje gång jag hämtar något i klädgarderoben ser jag en del av min slipssamling. Det är de "finare" som jag hängt upp där. Sen har jag minst dubbelt så många fler i en låda någonstans.



Nu är det många år sedan jag hade slips varje dag. Det var när man hade slipstvång på jobbet. För några år sedan slopades det och sen dess har jag, vad jag kan komma ihåg, bara haft slipsen enda gång och det när jag svors in som amerikansk medborgare. Vid det tillfället bar jag naturligtvis slipsen med de amerikanska och svenska färgerna, ränder med rött, blått och vitt och ränder med gult och blått


Jag har verkligen många fina slipsar i min samling. Slipsar med katter på, slipsar med Dalmatiner på, slipsar med ånglok på, slipsar med svenska flaggor på.

 


Faktiskt tror jag att jag skulle vilja klä upp mig vid något tillfälle och knyta en slips runt halsen. Frågan är bara vilken slips. Slipsen kan vara ett samtalsämne. Slipsen kan visa vem du är. Slipsen kan förmedla dina värderingar.


 


Alltså om du tittar på min slipssamling nedan, kan du då säga vem jag är?

 



English version

 


When was the last time you wore a necktie? Every time I go to get something from our walk in closet I see part of my necktie collection. It is the "nicer" ties hanging there. Then I have at least twice as many more in a box somewhere.

 


Now many years have gone by since I wore a necktie every day. It was when there was a dress code at work that required necktie. It was changed some years ago, and since then I have, what I can remember at least, only been wearing necktie at one occasion and that was when I was sworn in as a US Citizen. Then I of course wore the necktie with the American and Swedish colors, stripes with red, blue and white and with stripes with yellow and blue.

 


I really have many nice neckties in my collection. Neckties with cats on, neckties with Dalmatians on, neckties with steam engines on, neckties with the Swedish flag on.


 


Actually I think I would like to dress up at some occasion and put a necktie around my neck. The question is only which of the neckties. The necktie can function as a discussion topic. The necktie can show who you are. The necktie can convey your priorities.


 


Thus, if you look at my collection of ties in the picture above, can you then tell who I am?


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards