Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 17 oktober 2012 02:25

 

English below the Swedish,


Det är fortfarande mycket torrt här. Vi har två fågelbad bakom huset vid våra fågelmatare. Ett står direkt på marken och det andra på en pelare. Jag måste fylla dem ett par gånger om dagen ibland. Det det beror inte enbart på att trastarna badar så intensivt att de skvalpar ut allt vattnet. Nej det beror till största delen på att andra djur, rådjur, ekorrar, tvättbjörnar. kaniner med flera har svårt att i denna torka hitta dricksvatten och utnyttjar våra fågelbad som vattenreservoarer. Det behövs inte mer än ett par rådjur som dricker sig otörstiga, så är fågelbaden tomma.


Jag klagar inte. Det är lätt för mig att fylla fågelbaden igen. Jag har en slang bakom huset och det är bara för mig att vrida på kranen, och det gör jag så gärna.


English Version


It is still very dry around here. We have two bird baths behind our house at the side of our bird feeders. One sits directly on the ground and the other sits on a pedestal. Sometimes I have to fill them up a couple of times a day. It is not only the robins that bathe so intensely that they splash out all the water. No, to the greatest part it depends on other animals, deer, squirrels, raccoons, rabbits and many other have difficulty finding drinking water and use our bird baths as water reservoirs. It does not take more than a couple of deer quenching their thirst, and the bird baths are empty.


I do not complain. It is easy for me to refill the birth baths. I have a water hose behind the house so it is only for me to turn the faucet, and that I do gladly.


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards