Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Sparlåga - Backburner

Av Sven O. Sjöstedt - 31 oktober 2012 17:41

 


English below the Swedish,


Härmed tillkännages att mitt bloggskrivande kommer att sakta in ett tag. Precis som kaffepannan på fotot ovan så sätter jag det på sparlåga.


På grund av vår ekonomiska situation har jag varit tvungen att börja arbeta igen. Jag har fått ett deltisjobb på IKEA här i Bloomington och vet inte än hur mycket tid det kommer att ta med pendelresor och allt.


Sen har vi ju öppnat vårt hem för en ny dalmatinervalp och det tar en hel del tid. Vi måste ägna mer tid åt Franciscus och katterna så de inte känner sig undanskuffade.Så de som får känna sig undanskuffade är ledsamt nog ni mina trogna läsare,

men livet är hårt ibland.


Jag kommer att skriva ett och annat inlägg här när tiden så medger, så ge inte upp helt med mig.


 

English Version


I hereby let you know that my writing of this blog will slow down some. Just as the coffee pot in the photo, I put it on the backburner.


Due to our economic situation I have had to start working again. I have landed a part time job at IKEA here in Bloomington and do not know yet how much time it will require including the commute to and from.


Then we have opened our home for a new Dalamtian puppy and she also craves some of my time. We have to give Franciscus and the cats more attention so they do not feel neglected. Thus those that will feel neglected will, sorry to say, be you my faithful readers, but life is tough.


I will write sporadic, when time allows, so do not give up completely on me.

 

 

 

 

 

 

 
 
Lars Sundin

Lars Sundin

1 november 2012 11:14

Jg får hoppas att situationen reder ut sig. Här i Sverige följer vi just nu den amerikanska valrörelsen och förstår att allt är inte så lysande i USA (vilket inte är Obamas fel).

Du har i alla fall en mycket mer välstädad och modernare spis än jag har.

Lars S

http://larsan13.wordpress.com

 
anna-lisa.lind@netikka.fi

anna-lisa.lind@netikka.fi

3 november 2012 19:44

Önskar lycka till med nya jobbet och att det reder upp sej. Hjärtliga hälsningar till er båda och alla fyrfotingar.
Anna-Lisa

http://bloggen.fi/mumsen

 
Ingen bild

Erik Johansson

16 december 2012 14:19

Hej Sven,

I am beginning to think that we are as cracked as you are, and I am saying that in the most positive way. About 5 year ago, or was it 6, a dog came walking into our yard, obviously a stray and starved. My son, who then lived with us said that we had to keep it, and we did. It is, according to the vet, 90% Labrador and 10%, take your pick. We have enjoyed her company very much and she is a lovely dog. She became, very fast, part of the family.

A couple of week ago, My wife, our dog and I sat outside enjoying the sun and a glass of red. Well, the dog enjoyed a titbit. Then a small kitten walked from around the corner and headed straight for us showing no fear at all. The kitten was obviously abandoned, a bag of skin and bones. Now, I do not like cats for the simple reason that I am very allergic to them but I can not see an animal suffer. So, we minded her and fed her and on the third day after her arrival we took her o the vet for a full examination. There was nothing wrong with the cat except she was undernourished, and we have made her a little house which sits on the bench outside the house but under roof. She is happy, she gets her food and she is putting on weight. And she is very smart and is a proper character. So, I guess she too will stay with us.

It did not take long for our dog to understand that this cat is in the 'no chase' category and they have become good friends. The kitten has even got our dogs to play again. I love to see them play, the little kitten sneaking up on that big, black dog, and sometimes even myself.

I hope that you are taking care of yourself and your health. Your message to Lars worried me. I do not know what health care in the USA is worth but at my age I am taken in for a major medical check-up routinely once a year. I know the status of my health and my doctor has taken a couple of corrective actions to make suer that I am all right. And this is routine and free of charge in Portugal.

Finally, let me wish you and your wife a very Happy Christmas and all the very best for the New Year. Take care, keep well, and keep healthy.

God bless,

Erik.

 
Ingen bild

Sven

17 december 2012 22:59

Tack för den värmande hund och kattberättelsen. Mer ärlig och uppriktig uppskattning och kärlek än den från ett djur, kan man inte få.

En mycket God Jul - eller som vi hällre säger med ord närmre julens mening - Blessed Christmas, till din familj, inklusive fyrfotingarna, från oss och alla våra fyrfotingar

Sven

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards