Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 31 maj 2010 16:25

Nu är det mådag morgon igen och jag är hemma från jobbet igen. Nej, jag lider inte av solsting igen, även om det var en solig och fin dag igår. Nej i dag är det helgdag här i USA. Det är Memorial Day eller som det hette förr i tiden, Decoration Day. Det är ett uttryck som de äldre här fortfarande använder. Det är alltså den dag man speciellt minns de bortgångna och pryder gravar. Det har mer och mer blivit en patriotisk dag, med speciella hyllningar till de som dött i de olika krig som USA varit inblandat i. Vi kommer att hålla oss hemma hela dagen. Chris har mycket att läsa in inför de kommande tentorna och jag har en lång "Honey Do" lista att beta av. För den oinvigde så är det de listor som hustrur skriver åt sina män, fulla med saker som de vill ha utträttade, fönster putsade, rensning i blomrabatterna, fixa en krånglande tvättmaskin, rensa på vinden, och så vidare. Nu ser det ut att bli en fin dag i dag igen, så om det blir något gjort av de många punkterna uppräknade på Honey do listan, så blir det de som kan göras utomhus. Men först måste jag ju kolla alla de olika bloggar och websiter som skall besökas på datorn. Sen blir det Gevalia kaffe med chokladöverdragna donuts, varpå hundmotionering - och även viss motionering av mig för att rättfärdiga donutsen - följer. Sen får vi se om det blir någon tid över för andra aktiviteter före lunchen.

 

Oj- nu måste jag springa till fönstret!  - -  Jo, mycket riktigt, det var en formation av gamla militärflygplan som flög förbi på väg till en överflygning av någon militär begravningsplats i dag. Det blir mycket av sånt i dag.

 

Jag önskar er alla en fin Memorial Day

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards