Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 3 juli 2010 15:32

Söndagen den 4:e juli fyller vår äldsta katt, Fritjof, 17 år. "Sjutton år tror jag visst att jag var" sjöng Ingeborg Nyberg, tror jag det var, i Sverige under mina uppväxtår. Nej, jag skall inte sjunga för Fritjof i morgon. Jag har ingen som hellst sångröst och minns inte heller hela texterna till några sånger. Enda gågen jag sjunger är när Chris klippr klorna på vår hund Fransiscus. Han tycker nämligen inte om det och ylar högljutt, men när jag sjunger "Vi gå över daggstänkta berg" eller "Bä, bä, vita lamm" tystnar han. Chris vet dock inte vilket hon föredrar, hans ylande, eller mitt sjungande.
 
 
Åter till ämnet, Fritjofs födelsedag. Nån sånguppvaktning får han som sagt var inte, men allmän flaggning, fyrverkerier och partyn får han på födelsedagen. Och det är inte bara här hemma det flaggas. Nej hela landet flaggar, har fester och avskjuter fyrverkeripjäser till hans ära. Nu vet jag inte riktigt, men det finns något som säger mig att vissa firar USA's nationaldag i stället. Den råkar nämligen infalla på Fritjofs födelsedag.
 
Personligen tycker jag det är mera angeläget att fira Fritjof än USA. Visserligen har Fritjof diabetes, och den håller vi under kontroll med insulin, men annars är han pigg och kry för sin ålder. USA har många fler krämpor än diabetes just nu och inte kan jag säga att Uncle Sam, som ju symboliserar landet USA, är pigg och kry.
 
Men i alla fall så stämmer vi upp ett fyrfaldigt leve både för kung och fosterland, eh Fritjof och USA.
 
De leve - hipp hipp HURRA! hipp hipp HURRA! hipp hipp HURRA! hipp hipp HURRA!
 
  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards