Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 11 augusti 2010 23:07

Jag sitter på en McDonalds med papper och penna och plitar ner dessa rader, som jag sen tänker föra övaer till min blogg när jag kommer hem. -Bilen är på verkstad inte långt härifrån. Bromsarna har börjat skrika på den och jag väcker upp halva samhället när jag åker hemifrån klockan 4.45 på morgonen. På verkstan sa de att bromsskivorna var utnötta och måste bytas. Det skulle ta en och en halv timme och på verkstan bjöd de bara på slätt kaffe, så jag gick hit för att fördriva tiden med kaffe och en äpplepaj.-McDonalds kan inte skyllas för deskriminering. Just nu så kom det in tre kvinnor i gammaldags klänningar och hättor på huvude, förmodligen Amish, följda av en man i vit skjorta och slips, ett gäng tonårspojkar i avklippta jeans och t-skjortor med allehanda budskap på, en till "affärsman" i kostym men utan slips och skjortan uppknäppt i halsen med en dator under armen. Vid ett bord sitter ett gäng pensionärer glatt och högljutt samspråkande. Det är förmodligen dagens ersättning för "skvallerbänken" på torget. -Vädret här är hemskt. Det är varmt, över 30 grader C och med mycket hög luftfuktighet. Det har varit så i över en vecka nu. Och det var jag som fick oss att bosätta oss här för jag klarade inte av värmen i Oklahoma. Den här fuktiga värmen tar på humöret. Våra hundar och katter lider. Vår luftkonditioneringsenhet som skulle ha stått utnför huset stals för några år sedan och vi har inte skaffat någon ny. Dels för att försäkringen inte täckte stölden och dels för att "så här ångt norrut behöver man egentligen ingen luftkonditionering." Oj, vad jag ångrar det uttrycket just nu.-På tal om värme så hörde jag följande fritt översatta historia i söndagsgudstjänsten för någon vecka sedan: "Predikanterna och TV-evangelisterna Billy Graham, Oral Roberts och Robert Schyller var på studiebsök i helvetet. Billy Graham satte genast igång med att frälsa själar. Oral Roberts helade sjuka och Robert Schuller tog upp kollekt för att installera luftkonditionering." Undrar om han kanske fick något över för en ny enhet åt oss också.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards