Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Återbesök - Follow up visit

Av Sven O. Sjöstedt - 17 augusti 2012 19:09

  

 


Vanliga rutiner igen - Old routines again

 

English below the Swedish,


Fritjof och jag har varit på återbesök hos veterinären. Både vår vanliga veterinär och så den doktor som var jour då vi kom in i lördags undersökte honom och konstaterade att svullnaden gått ner och slutat vara och blöda. Den finns dock fortfarande kvar och man är orolig för att det kan vara en tumör. Men eftersom Fritjof inte tycks lida av det och med hänsyn till hans höga ålder vill man avvakta så länge han äter och pysslar på som vanligt. Att söva honom för att ta ett prov, eller operera kan vara mycket vanskligt på en så gammal katt. Då är det bättre att låta saken bero tills vidare.


Så då är vi alltså tillbaka till de vanliga rutinerna igen med bara en insulinspruta morron och kväll. Och så den vanliga ompysslingen och samvaron. Vi är tacksamma så länge vi har Fritjof trillande runt våra fötter. .






 

English Version


Fritjof and I have been on a follow-up visit to the veterinarian clinic. Both our regular veterinarian and the veterinarian that was working last Saturday and checked Fritjof then, found that the swelling had subsided and there was no bleeding nor puss any longer. The problem is however not gone completely and the docotrs are worried that it might be tumor. But as Fritjof does not seem to have any discomfort any longer and due to his advanced age the doctors want to lay low as long as he eats and moves around as usual. To put him under anesthetics to do a biopsy, or operate on him can be very iffy on such an old cat. Than it is better to let things rest for now.


Thus we are back to the normal routines with only one shot of insulin in the morning and one in the evening. And then the usual cuddling and friendship. We are grateful as long as Fritjof is mingling around our feet. . .

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

hampus60

18 augusti 2012 01:15

Hej från Osby kommun. Jag är född i Gävle 1940 och är fortfarande frisk fast det är så länge sedan. Jag hamnade på Din blogg av bara en händelse och fann jag tänkte tipsa Dig om en svensk familj som bor / bodde i Florida. Bloggen har varit intressant så ta gärna en titt på den. -
http://blogg.passagen.se/ginger06/ - Sista inlägget. För att se resten av alla sidor skall Ni Klicka i högerspaltens titlar för att komma åt resten av bloggens sidor. En lång livshistoria. Exempel: - Kategorier: Alla Resor Florida Kattberättelser Holiday related m.m
Jag sitter i mitten med blå tröja - http://hem.passagen.se/osbydata/Studentkort.htm
Har jobbat som kommunaltjänsteman. Träffas säkrast på hampus60@gmail.com

 
anna-lisa.lind@netikka.fi

anna-lisa.lind@netikka.fi

18 augusti 2012 19:15

Hejsan, hoppas Fritjof mår gott och inte har ont. Hälsningar från Karperö

http://bloggen.fi/mumsen

 
Ingen bild

Dengamleemigranten

19 augusti 2012 19:11

Hej Hampus,

Och tack för hälsningen och tipset om bloggen i Florida. Jag har kollat några inlägg om katterna där och det var trevligt skrivet.

Tack för fotot på dig. Jag gissar att det är taget vid någon klassträff. Ni hade tur med vädret.

 
Ingen bild

Dengamleemigranten

19 augusti 2012 19:14

Hej Anna-Lisa,

Tack för hälsnigen från Karperö. Fritjof är tillbaka till sitt struliga gamla jag. Han och jag är de två äldsta gubbarna här i huset och jag tänker inte berätta vad Chris säger om oss.

 
Ingen bild

Lars-Gunnar Åström

25 augusti 2012 03:20

Hej Sven!
Jag har läst om något liknande här i Sverige. Katten har värk i tänderna och plågas oerhört. Antibiotika hjälper inte. Här drar de ut ett visst antal av kattens tänder så mår den bra se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards