Alla inlägg den 3 augusti 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 3 augusti 2012 22:32

  


English below the Swedish,


Det har varit ovanligt lite e-post och andra aktiviteter från mina svenska vänner den här veckan. Varför, undrade jag?


Sen gick det upp en talgdank. De sitter framför TV'n och tittar på olympiaden i London, naturligtvis.


Själv har jag inget intresse för sport, inte ens på olympisk nivå. Jag är naturligtvis medveten om att sommarolympiaden 2012 är i full gång i London. Det kan jag inte ha undgått att se i TV-nyheterna och tidningarna. Däremot är jag totalt ovetande om hur det gått för svenskar eller amerikaner eller några andra i de olika sporterna.


Ja, de olika sporterna sade jag. Häromkvällen såg jag ett inslag i TV-nyheterna från OS där det såg ut som forsränning i en slalombana för kanoter och efter det följde en beachbollmatch mellan lättklädda damer i en stor sandlåda. Är det olympiska grenar? Vart har de traditionella grenarna som släggkastning och längdhopp tagit vägen? Omodernt? Ja, jag följer bara inte med olympiaden, jag följer inte med min tid heller!


Den Gamle Stofilen

 

English Version


I have received very few e-mails and other messages from my Swedish friends this week. Why, I wondered?


Then it dawned on me. They are glued in front of their TV sets watching the olympic games in London, of course.


Personally I am not interested in sports, not even on an Olympic level. I naturally know that the summer Olympics 2012 are in full swing in London. I have not been able to avoid the coverage in the TV news and the papers. However, I am completely ignorant how the Swedes or Americans or any other nation are doing in the different competition areas.


Yes, I said the different competition areas. The other night I saw a coverage on the TV-news from the Olympic Games where it looked like paddling between sticks down steep waterfalls in a canoe, and after that there was a beach ball match between scanty clad women in a large sand box. Are those Olympic level games? Where are the traditional competition areas like hammer throwing and long jump? Outdated? Not only do I not follow the Olympic Games, I do not even follow my time!


The Outdated Old Man

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards