Alla inlägg den 11 juli 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 11 juli 2012 18:45

 

English below the Swedish,


I morse när Chris steg ut på verandan möttes hon av en av våra grannar som provsmakade smultronen. Hon hade nog planer på att ta törnrosbuskarna bakom staketet som efterrätt.


Jag har ju satt upp stora staket runt de rabatter och även tomatplantorna som vi velat skydda från att bli uppätna av rådjuren. Det har dock inte lyckats speciellt bra att rädda växterna.-Liljorna är uppätna, hostasblommorna är uppätna, tomatplantorna är provsmakade, vildrosorna är uppätna och så vidare.


Rådjuren hoppar över mina staket och de sticker in huvudet mellan spjälor som inte sitter tätt nog. Dessutom har jag sett kaniner häromkring och tror nog att även de njuter av våra blommor på sitt sätt.


Om vi bor kvar här nästa år och vill ha blomprakt runt oss måste jag nog sätta upp ett högt och rejält staket runt våra planteringar. Men det får jag bekymra mig om när den tiden kommer.


English Version


This morning when Chris stepped out on the porch, she was met by one of our neighbors who was sampling the wild strawberries. She was contemplating the rose bushes behind the fence as dessert.


I have built sturdy fences around the flower beds and even tomato plants that we wanted to protect from being eaten by the deer. However, we have not succeeded especially well to save the plants. - The lilies are eaten, the hostas are eaten, the tomato plants are nibbled on, the wild roses are eaten and so on.


The deer jump my fences and they poke their heads through the fences wherever there happens to be gap large enough. And then I have also seen rabbits around here and believe that they enjoy our flowers in their own way.

 

If we live here next year and want some nice flowers around here I probably have to build a high and tight fence around our flower beds. But I'll start worrying about that when that time comes.


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards