Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 18 juli 2012 22:15

 


English below the Swedish,


Får man ta semester som pensionär?


Jag har nu snart varit pensionerad i två år och livet har gått in i en slags rutin med pyssel runt huset, shoppingresor till matvaruaffären, kattservice, hundmotion, internetbloggande, och brevskrivning.


Undrar om man skulle unna sig ett par veckors semester från alla dessa rutiner nu i sommarvärmen. Ja det är ju så varmt här just nu, värmerekord slås på värmerekord, att man ändå inte har mycket ork kvar att uträtta några stordåd. Ni har säkert märkt att denna min blogg blivit lidande på grund av att jag blivit så slö i värmen.

Så varför inte ta den fulla konsekvensen av bristen på ork och entusiasm och ta lite semester. Vad skulle jag då göra på min semester? Jo, jag skulle läsa en eller två böcker, dricka kaffe och äta "chocolate covered old fashioned" donuts.


Undras nu bara vem jag skall ansöka om semestern hos, och om den blir beviljad?


English Version


Are you allowed to take vacation from being a retiree?


I have soon been retired for two years and my life has setteled into new routines with work around the house, shopping trips to the grocery store, cat service, dog exercise, blogging, and letter writing.


I wonder if I should give myself a few weeks of vacation from all these routines now in the heat of summer. Yes, it is so hot here just now, old heat records are broken almost every day, that I do not have strength to do anything. You have surely noticed that my blog is suffering because of my lack of energy in the heat.


So why not take the full consequences of the lack of strength and enthusiasm and take some vacation? What would I then do on my vacation? I would read one or two books, drink coffee and eat chocolate covered old fashioned donuts.


Wonder only to whom I should submit my application for vacation, and if it would be approved?

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards