Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Fridolf

Av Sven O. Sjöstedt - 20 augusti 2011 22:58

  


English version below Swedish


Fridolf mår dåligt. Han har matvägrat i över en vecka (vi har tvångsmatat honom), och sover mest hela tiden. Han hade kramper och eventuell blodpropp i höger tass i förra helgen. Hans blodvärden är mycket dåliga. Han får nu antibiotika och sterioider. De få gånger han reser sig kan han inte stödja på höger framben. Det bara viker sig under honom. Veterinären vill inte ge oss något stort hopp om framtiden för Fridolf. Om han överlever, kan han få dras med problem med högerbenet för all framtid.


Vi fann Fridolf för något över tio år sedan övergiven i en hundpark där vi motionerade Francesca. Någon hade lagt honom och en annan kattunge på lastflaket till en liten lastbil. Som tur var upptäckte ägaren av bilen kattungarna när hon kom tillbaka eftar att ha motionerat sin hund. Vi beslöt oss för att ta hand om Fridolf och någon annan tog hand om den andra kattungen.


Fridolf har varit en trogen vän till speciellt Chris. Han har kommit upp i sängen till henne på kvällarna och legat hos henne tills hon somnat.


Vi är mycket oroliga och ber om förbön för vår älskade katt Fridolf. Han är som sagt troligen bara elva år, och borde få vara med oss i många år än.


English Version


Fridolf is not well. He has refused food for over a week (we have force fed him). He sleeps most of the time. He had convulsions/seizures this weekend, and possibly a blood clot in his right front paw. His blood values are very poor. He is now on antibiotics and steroids. On the few occasions he stands up, he can not use his right front leg. It just folds under him. The veterinarian does not want to give us any hope for the future for Fridolf. If he survives, he might have problems with his leg for the rest of his life.


We found Fridolf little more than ten years ago abandoned in a dog park where we exercised Francesca. Somebody had put him and another kitten i the bed of a pick up truck. Luckily the owner of the pick up detected the kittens when she came back after exercising her dog. We decided to take care of Fridolf while somebody else took care of the other kitten.


Fridolf has been a faithful friend of especially Chris. He has jumped up to her in the bed in the evenings and stayed with her until she fell asleep.


We are very worried and ask you to please pray for our darling kitty Fridolf . He is, as said earlier, probably eleven years old and ought to be allowed to be with us many years to come.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards