Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Sven O. Sjöstedt - 17 mars 2011 22:39

  

English below the Swedish,


Vi skriver ut en hel del av post och annat från datorn. Inte minst skriver Chris ut mycket i samband med sina juridikstudier. Det resulterar i att vi avverkar ett stort antal kassetter för vår skrivare. Vi har säkert redan spenderat tio gånger så mycket på kassetter som vad skrivaren kostade när vi köpte den. Jag undrar om kassetterna verkligen måste vara så dyra.


Men i alla fall så blev en kassett tom och jag böt den. När såChris skulle skriva ut nästa studieprojekt så funkade det inte. Skrivaren lät som vanligt, men det kom inte ut något på pappret. Jag trodde först att jag glömt att ta av det röda plastskyddet som täcker området där färgen kommer ut. Jag har glömt det tidigare någon gång, men så var inte fallet den här gången. Jag funderade och testade olika inställningar på dator och skrivare, men ingen skrift kom på pappret i skrivaren. Jag tog ut kassetten igen och tittade närmare på de och kunde då till min stora förvåning konstatera att den var tom. Hur det gått till att en tom kassett hamnat på marknaden vet jag inte, men känner mig väldigt lurad. Och dyr var den också. Jag undrar om jag kan hitta någon website för Hewlet Packard och kan reklamera där.


Om det händer låter jag er veta hur det går.


English version


We make print copies of a lot of our e-mails and other things on the computer. Especially Chris prints out a lot for her law studies. All this results in us using up a great amount of printer cassettes. We for sure have already spent ten times the cost of the printer on the cassettes for it. I wonder if the cassettes really have to be so expensive.


Anyhow, one of the cassettes in the printer was empty, and I changed it. When Chris was to print out the next school project it did not work. The printer sounded like usual. but nothin was printed on the paper.. First I thought I had forgotten to remove the red plasic strip which covers the area where the ink is dispatched. I have forgotten that earlier some times, but that was not the case now. I thought about and tested different settings in the computer and the printer, but nothing was printed out on the paper in the printer. I removed the cassette and took a closer look at it and saw then to my great surprise that it was empty. How an empty ink cassette had ended up in a store I do not know, but I feel greatly cheated. And it was expensive on top of all. I wonder if I can find any web site for Hewlet Packard where I can complain.


If I do, I'll let you know what happens.

   

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards