Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Sven O. Sjöstedt - 3 maj 2012 17:54

 


English below the Swedish,


Nu har värmen återvänt efter en tid av kyla och ruggigt väder. I natt kom dessutom närmare fyra centimeter regn i vår regnmätare. Och så kom värmen, som sagt var. Redan i morse var det 15 grader Celcius. Och nu under dagen har det gått upp till 27 grader Celcius.


Och plötsligt blev allting grönt och frodigt. Det var riktigt friskt i luften och Franciscus och jag tog vår morronpromenad i allt det gröna.


Jag tycker om den gröna färgen. Den är positiv (kör i trafiksignaler) och avstressande. På teckningstimmen i skolan hatade jag den dock. När man skulle måla den svenska flaggan, blåa fält med gult kors, med vattenfärg, så rann alltid det gula korset och de blå fälten ihop i kanterna och bildade en grön bård runt korset.


Men nu var det så länge sedan jag målade den svenska flaggan med vattenfärg att jag har glömt min aversion mot grönt och istället har grönt blivit min favoritfärg.


Vad har du för favoritfärg, och varför?

 

English Version


Now the heat has returned after a period of cold and dreary weather. In addition we had 1.4 inches of rain last night. And then the heat came back, as mentioned. Already early this morning it was 59 F. And now during the day it has gone up to 80F.


And suddenly everything turned green and lush. The air was fresh when Franciscus and I went for our morning walk in all the greenery.


I like the green color. It is a positive color (means go in the traffic lights) and relaxing. During the art hour at school however, I hated it. When I was painting the Swedish flag, blue fields and a yellow cross, in water color, the blue and yellow colors run together where they met and formed a green border around the cross.


But now it is such a long time since I painted the Swedish flag in water color that I have forgotten my aversion for green color and instead have made green my favorite color.


What is your favorite color, and why?


Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards