Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 9 oktober 2010 16:39

English version below the Swedish

I går den åttonde oktober hade vi 30 grader varmt här i Upper Midwest. Det är värmerekord. Förra värmerekordet för den åttonde otober var 29 grader 1966. Solen har skinit de senaste dagarna och det har varit riktigt varmt, så jag for nog med osanning när jag häromdagen sade att jag skördat min sista tomat för säsongen. Två till ser det ut att bli, om det fina vädret håller i sig och det skall det göra enligt meterologerna.

30 grader Celcius är riktig svensk högsommarvärme. Vi har haft onormalt varmt en längre period här, så just nu kan vi nog tala om "Global Warming".

English Version

Yesterday, October eight it was 85 degrees Farenheit here in Upper Midwest. It is a heat record. Last heat record for October eight was 84 degrees in 1966. The sun has been shining brightly the last days and it has been really warm, so I did probably lie when I the other day said that I had picked my last tomato for this season. It looks like there are two more ripening, if the nice weather stays, and it will if you can believe the meteorologists.

85 degrees Fahrenheit equals real Swedish midsummer warmth. We have had unusual hot weather for some time here, so just now I guess we can talk about "Global Warming."

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards