Alla inlägg den 21 november 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 21 november 2010 19:09

  


English below the Swedish,


 När jag vaknade i morse och tittade ut genom fönstret tyckte jag det var så få bilar på vägen utanför och de enstaka som for förbi körde enormt sakta. Konstigt, tänkte jag. Straxt efteråt när jag gick ut med Francesca så fick jag förklaringen. Både Fransesca och jag höll på att dratta på ändan. Det var nämligen glashalt ute på vår asfalterade garageuppfart. (Se fotot). Under natten hade det fallit underkylt regn och sen hade det blivit allt kallare under morgontimmarna, så hela naturen var glaserad.


Det var faktiskt ganska vackert, speciellt om man är pensionär och inte behöver ge sig ut på vägarna för att köra till jobbet. När jag gått motionspromenad med båda hundarna så tände vi en brasa i den öppna spisen och såg på en TV Gudstjänst. Nu ser jag de sista glöden falna i spisen. Det har varit en fin och mysig morron hittills. Får se hur resten av dagen blir.


 English version


When I woke up this morning and looked out the window I noticed there were very few cars on the road, and those that drove by drove very slowly. Strange, I thought. But shortly thereafter when Francesca and I went out I got the explanation. Both Francesca and I almost slipped and fell on our butts. It was glare ice on our driveway. (See picture). During the night a freezing drizzle had fallen and it had been colder during the morning hours, so all of nature was glazed.


It was really looking quite nice, especially if you are retired and do not need to be out on the roads driving to work. After I had walked both dogs we lit a fire in the fireplace and looked at a worship service on TV. I just see the last embers glowing in the fire place. It has been a nice morning so far. Lets see how the rest of the day unfolds.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards