Alla inlägg den 6 november 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 6 november 2010 01:34

  



English below the Swedeish



En längre tid har jag nu jobbat med gamla datorer och telefonanslutning till internet. Men nu skall det bli slut på det! Jag har äntligen tagit mig i kragen och investerat i en liten netbook och en “wireless” internetanslutning. Det verkar än så länge vara riktigt behändigt och fungera bra.


Det är fantastiskt hur snabbt det går att “surfa” på internet nu. Och jag får upp allt jag vill. På de äldre datorer jag jobbade med hände det allt som oftast att någon file var för stor, eller komplicerad på något annat sätt och helt enkelt inte kom upp. Hitills har jag inte mött det problemet med den här lilla behändiga netboken.


Det är dessutom fantastiskt att den fungerar överallt. Så länge det finns lite juice i batteriet kan jag sitta mitt ute i skogen och skriva min blogg. På fotot ser ni min nya arbetsplats. Det blir kanske lite för kallt att sitta där i vinter, så då flyttar jag väl in till köksbordet igen.


Jag har dock en sak att klaga på. Hur fantastisk tekniken än är, så blir innehållet i vad jag skriver inte bättre av det. Jag måste försöka lägga manken till i fortsättningen att innehållsmässigt leva upp till min nya tekniska standard. Den som lever får se om jag lyckas.

 

English version

 

New tool


For some time now I have been working with old computers. And phone connection to the internet. But now that era will end! I have finally made up my mind and invested in a small net book and a wireless internet connection. So far it seems really convenient and works well.


It is fantastic how fast I can surf the internet now. And I can access everything I want. On the older computers I worked with it always was some file that was too large, or complicated in some other way and simply did not open. So far I have not encounter that problem with this little handy net book.


N addition it is fantastic as it works everywhere. As lon as there is some little juice in the battery I can sit in the middle of the woods and write my blog. In the photo you can see my new work cubicle. It might be too cold to sit there this winter, so then I have to move back to the kitchen table again


However, I have one thing to complain about. How fantastic the technology is, the content of what I write does not improve from those features. I have to push myself in the future to live up with my creativity to the higher level of the new technical standard. The one who lives will see if I succeed.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards