Direktlänk till inlägg 20 december 2010

Vansinne - Crazy

Av Sven O. Sjöstedt - 20 december 2010 23:16

  


English below the Swedish,


Vansinne, söger jag! Förra helgen snöade det så mycket att taket rasade in på den arena som det lokala fotbollslaget, the Vikings, använder. Man skulle spela en, som man ansåg, mycket viktig match mot laget the Chicago Bears i måndags, men det gick ju inte. Nu har matchen flyttats till University of Minnesota's arena ( http://stadium.gophersports.com/index.html ) och skall spelas i kväll. Det är bara det att den arenan inte har något tak. Det är en utomhusarena! Just nu snöar det igen och är kallt. Det skall snöa hela kvällen, men det senaste jag hörde var att matchen skall spelas i alla fall, utomhus, i snö och kyla. De 50805 åskådarplatserna säges vara slutsålda. Vansinne, säger jag. Men så är jag ju inte någon sportsfanatiker heller.

 

English Version


Crazy, I say! Last weekend it came so much snow here that the roof of the stadium that the local foot ball team, the Vikings, uses, caved in. There was, as the teams thought, a very important game to be played against the Chicago Bears last Monday, but it could not be played due to the destroyed arena. Now the game has been moved to the University of Minnesota's stadium. ( http://stadium.gophersports.com/index.html ) to be played tonight. The only problem is that that stadium does not have a roof at all. It is an outdoor stadium! Just now it is cold and snowing again. It is going to snow all evening, but the latest I heard is that the game is going to be played anyhow, outdoors, in cold and snow. The 50,805 spectator seats are all sold out as I understand. Crazy, I say. But then again I am no sprts fan at all.




 
 
Sudden

Sudden

22 december 2010 11:02

Hej Sven!

Har ett minne av att nyligen ha sett en videosnutt av hur snön bryter genom taket i en amerikansk inomhushall. (Någon har påpekat att termen "inomhushall" är idiotisk; alla hallar är ju på insidan inomhus.)

I Sverige hade vi den snörika förra vintern flera fall av sporthallstak och andra tak som rasade för snön. Orsakerna diskuterades; bl a misstänktes det att det slarvades inom byggbranschen.

I år har det nog snöat lika mycket men jag har inte ännu läst om några takras. Har man takskottat bättre?

Sudden

http://larsan13.wordpress.com

 
Ingen bild

dengamleemigranten

22 december 2010 16:08

Ja, det var nog bilder från the Metrodome här i Minneapolis du såg. Det var i den hallen matchen skulle ha spelats. Nu gick det inte så bra för hemmalaget Vikingarna när de spelade utomhus. De förlorade med 14 mot 40 och dessutom skadades en av deras bästa spelare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards