Direktlänk till inlägg 30 december 2010

2010

Av Sven O. Sjöstedt - 30 december 2010 22:55

  


English below the Swedish,


Nu är det inte mycket kvar av år 2010.


 Året som började med att jag blev amerikansk medborgare och slutade med att jag blev pensionär. Där emellan var det "business" som vanligt. Inga nya djur kom in i vårt hushåll och inga lämnade det under året. Chris har pysslat på och studerat flitigt för att nästa år bli klar med sina studier.


 De av er som har följt med denna min blog hela året vet ju vad som hänt i mitt liv och att det förutom de två milstolparna varit ett ganska händelselöst år. På sätt och vis är väl det bra, men å andra sidan vill man kanske ha lite spänning i livet. I och för sig får jag ju spänningen genom de böcker jag läser så flitigt och de filmer vi ser. Och det kan väl vara ett nog så bra sätt att uppleva spänning och omväxling på. Ett sätt som man själv har kontroll över.


Alltså 2010 sammanfattat i en mening för mig. Jag inledde året som flitig arbetande "Resident Alien" och avslutade det som lat pensionerad amerikansk medborgare.


  


English Version


Now there is not much left of the year 2010.


The year hat begun with me becoming a US Citizen and ended with me becoming a retiree. In between it was "business as usual". No new animals found their way to our home, and no animals left it. Chris has puttered around and studied hard to finish up her studies next year.


You who have followed this my blog the whole year know what have happened in my life and that except for the two mile posts nothing significant has happened. In one way it is good, but on the other hand you want some excitement in your life. Of course I find some excitement by reading books and watching movies. And that can be a good way of getting excitement through. A way that you yourself can control.


 Thus my 2010 condensed in one sentence: I began the year as a hard working Resident Alien and ended the year as a lazy retired US Citizen.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 26 mars 21:58


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 12. Livet är som en påse.   Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med någonting.   Min påse har varit överfull och så tung att jag inte vågat lyfta den i ha...

Av Sven O. Sjöstedt - Lördag 16 mars 17:07

    Steget in i dataåldern, När jag tog klivet över Atlanten tog jag också steget in i dataåldern. I Sverige levde jag från 1945 till 1983 utan datorer. Under min yrkesverksamma tid var det mest avancerade hjälpmedlet jag hade på mitt skrivbor...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 11 mars 16:03


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 10. Vad blev det av "Amerikabrevet"?   Ja, det kan man fråga sig. Jag hade tänkt mig den här som en serie brev skrivna av en svensk invandrare till Minnesota. Men som en gammal järnvägare sk...

Av Sven O. Sjöstedt - Måndag 4 mars 17:27

English after Swedish       I dag blevjag påmind om min tid när jag under några år i slutet av 1960-talet hade postadressen "Järnvägen Bergsbrunna". Bergsbrunna är ett samhälle som ligger söder om Uppsala vid dubbelspåret till Stockholm. Jag...

Av Sven O. Sjöstedt - Tisdag 27 feb 17:08


    English below Swedish. AMERIKABREVET Kapitel 8. Att ha ingenting att skriva.   Jag hade en gång en lärare som alltid hade slående kommentarer. På tal om slående, så var han släggkastare också och gick bland oss elever under namnet "Sl...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards