Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 8 februari 2010 13:19

Ute faller snön och jag har äntligen kommit fram till min arbetsplats. Det är inte så intensivt snöfall, men tillräckligt för att göra vägarna hala. Dessutom får vi inte ha dubbdäck här i Minnesota, så det blev en del slirade och bilen slingrade sig fram som en orm på vissa ställen. Det är verkligen inte roligt att köra de lite över sju svenska milen från garaget till parkeringshuset. Och nu skall det snöa i två eller tre dagar i sträck. Det blir inte roligt. Jag bävar redan för hemresan i kväll. Det end positiva med den är att det är ljust när jag startar. Det hinner dock bli mörkt innan jag kommer hem igen. Nu under vintern startar jag i mörker och kommer hem i mörker. Jag har full tank när jag startar och någon trevlig radiostation inställd på bilradion. Så är det bara att hoppas att jag kommer hem innan tanken är tom och radiostationen avslutar sändingarna för kvällen. Det senare är dock inte troligt för de flesta kör dygnet runt. Det finns dock några AM stationer som antingen stänger eller lägger om frekvensen på kvällen. Jag har inte forskat vidare i varför de försvinner, men jag vet att en av mina läsare är expert och om han har tid och lust kanske vi kan få en expertförklaring till vad som händer med AM starionerna när det blir kväll.

 

Dags att börja skyffla papper i stället för snö

 

As Ever

Sven¨

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards