Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Sven O. Sjöstedt - 27 januari 2010 23:45

I dag, onsdag, hade jag sovarmorgon. Jag är ledig varje onsdag eftersom jag jobbar tiotimmarsdagar de andra dagarna i veckan och får på så sätt ihop mina 40 timmar. Hursomhellst, i morse vaknade jag vid sjutiden och då slog det mig plötsligt att det var redan ljust ute. Jag behövde inte ta ficklampan med mig när jag gick ut första rundan med hundarna. Jag såg, utan att anstränga mig, var det jag skulle plocka upp i mina plastpåsar hamnade.


Även om det dröjer inna värmen återvänder, så är det trevligt med ljuset. Vi bor ganska exakt på 45:e breddgraden. Om vi överför det till Europa, så tror jag att vi hamnar i trakten av Paris. I alla fall har vi generellet sett ljusare vinterdagar än vad vi hade när vi bodde uppe i Umeå. Men december och januari är i alla fall mycket mörka och dystra här. Det enda som lyser upp är snön, när den nu kommer och innan den blir alltför skitig. I måndags kom det lite nysnö och det blev vitt och fint överallt igen.

 

 När jag skriver det här är det kväll igen och jag skall gå kvällspromenaden med Francesca och Fransiscus. Klockan är  5 PM, som man säger här, och det är fortfarande så ljust ute att jag kan uföra min förpliktelser utan ficklampa. 

 

Nu börjar de "små" liven bli oroliga, så det är väl bäst att jag slutar skriva och går ut med dem i kylan.

 

As Ever

Sven

Presentation

Gästbok

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards